Ile osób posiada konta w mediach społecznościowych? Największym zainteresowaniem jest Facebook, na którym zarejestrowanych jest ponad miliard użytkowników, z czego więcej niż 15 milionów to Polacy. Facebook jest portalem nastawionym na rozrywkę, poznawanie nowych osób, ale i swobodne komunikowanie się z nimi. Z drugiej jednak strony istnieje serwis LinkedIn, mniej popularny od giganta społecznościowego jakim jest Facebook. Dlaczego, w szczególności, jeżeli i prowadzimy biznes, warto posiadać konto na LinkedIn?
Zwiększenie swojej wiarygodności.
Ogromną mocą portalu LinkedIn jest możliwość łatwego nawiązywania kontaktu biznesowych. Dzięki temu nie tylko zwiększamy możliwość rozwoju własnego przedsiębiorstwa, ale i dajemy sobie możliwość pozyskania wartościowych pracowników dla naszego biznesu. Obecność w naszych kontaktach osób decyzyjnych z danej branży zwiększa również i naszą autentyczność, a także sprawia, że w oczach innych stajemy się ekspertem i wiarygodnym partnerem biznesowym.
Większa widoczność w Google
Każda osoba prowadząca biznes chce, aby kontakt z nią był jak najłatwiejszy. Jeśli zależy nam na widoczności i rozpoznawalności biznesowej nie ma lepszego sposobu na zwiększenie swojej widoczności w sieci jak właśnie założenie konta na LinkedIn.
Jak wyszukać konto na LinkedIn? Wystarczy wpisać imię i nazwisko osoby, z którą chcemy rozpocząć relację na poziomie biznesowym, do wyszukiwarki Google, wówczas z dużym prawdopodobieństwem pierwszym wynikiem, jaki się pojawi będzie profil wyszukiwanej przez nas osoby na LinkedIn.
Jest to o wiele szybszy i prostszy sposób na nawiązywanie relacji, niż przeszukiwanie strony internetowej i zakładek kontakt, które zawierają najczęściej tylko i wyłącznie e-mail do biura, często na stronie internetowej brak kontaktu do osoby zajmującej się w biznesie konkretnym, decyzyjnym stanowiskiem.